Promocja firmy w internecie – czy warto zainwestować kampanie Facebook Ads. Czy w 2023 roku reklama na Facebooku dalej ma sens? Sprawdźmy!

Promocja firmy w internecie – czy warto zainwestować kampanie Facebook Ads. Czy w 2023 roku reklama na Facebooku dalej ma sens? Sprawdźmy!

Facebook to najpopularniejszy na świecie portal społecznościowy a reklama na jego łamach jest szansą na dotarcie do tysięcy potencjalnych klientów. Co zrobić, aby reklama na Facebooku była skuteczna? Jak zwiększyć sprzedaż dzięki reklamom na Facebooku? Czy w 2023 roku i w dobie rosnącej popularności TikTok'a wciąż warto reklamować się na Facebooku? Odpowiadamy!

Czy w dalszym ciągu warto reklamować się na Facebooku?

Facebook to portal społecznościowy mający setki milionów użytkowników na całym świecie. Źródeł tej popularności jest z pewnością kilka, ale jedno z nich jest z pewnością takie, że layout i forma portalu są przystępne dla odbiorców w różnym wieku i niezależnie od płci, przekonań politycznych czy religijnych. Z tego też powodu Facebook'a przez wiele lat uznawano za doskonały kanał reklamowy – niezależnie od tego, jakie towary czy usługi dana firma oferuje, jej potencjalny odbiorca gdzieś tam właśnie scrolluje Facebook'owego walla i zapewne trafi w końcu na reklamę. Czy aby na pewno? No właśnie i tutaj docieramy do clou sprawy – co zrobić, aby reklama naszej firmy trafiła na tablice osoby, która mogłaby być zainteresowana przedstawioną ofertą, a nie po prostu przewinęła ją kciukiem?

Kampanie Facebook Ads

Kampanie Facebook Ads to system reklamowy Facebooka, który umożliwia nie tylko tworzenie samych reklam, lecz ukierunkowanie ich na konkretną grupę odbiorców. Reklamy wyświetlane są na tablicy jako posty sponsorowane lub w bocznej górnej części ekranu poniżej ikonek powiadomień, wiadomości i ustawień. W ramach prowadzonej kampanii możemy określić grupę wiekową, płeć, zainteresowania oraz miejsce zamieszkania odbiorców. To jedynie kilka podstawowych opcji – aby wykorzystać pełnię możliwości tego systemu reklamowego potrzeba specjalistycznej wiedzy. Wiedza ta powinna być aktualizowana co najmniej tak samo często, jak często są aktualizowane algorytmy Facebooka. Dlatego obecnie prowadzeniem tego rodzaju kampanii zajmują się agencje reklamowe. Tak na prawdę, efektywność reklamy na facebooku jest w dużej mierze uzależniona od zdolności marketingowca.

Facebook a TikTok i inne aplikacje społecznościowe?

Pomimo stale rosnącej popularności konkurencyjnych aplikacji społecznościowych, reklama na facebooku wciąż może przynosić satysfakcjonujące efekty. Facebook ma jedną główną przewagę nad konkurencją – jest popularny wśród osób w każdym wieku i pochodzących z chyba wszystkich grup społecznych. Przykładowo, TikTok to portal używany przede wszystkim przez osoby poniżej 30 roku życia, dlatego reklama na tej aplikacji nie ma tak szerokiego zasięgu.